Stamina Trening
Hvordan aktivisere medlemmer i sommerferien?

Synes du det er vanskelig å få inn trening på ferie? Det synes mange medlemmer hos Stamina også. For å redusere churn (avmeldinger) gjorde vi i Simpleness en morsom vri på ferietrening med «Snikmosjonisten».

Hvordan aktivisere medlemmer i sommerferien?

→ Juli er en måned det er viktig å aktivisere eksisterende medlemmer for å hindre Churn

→ Et retentionprogram vil gi kundene verdi i en måned de kanskje ikke er hjemme og får utnyttet medlemskapet sitt

→ Treningsprogrammer som krever lite tid og kan gjennomføres uten hjelpemidler gjør det enklere for kunden å trene på sommerferie

Utfordringen?

Mange medlemmer får ikke brukt medlemskapet sitt om sommeren og det fører til at mange melder seg ut eller fryser medlemskapet sitt. Ved å skape engasjement og belønne aktivitet i ferien var vår hypotese at færre melder seg ut og at vi samtidig styrker lojaliteten til Stamina Trening.

 

Dette gjorde vi

For Stamina Trening er det viktig å korte ned dørstokkmila ved å gjøre trening overkommelig og morsomt. Vi ønsket derfor å lage en kampanje som ufarliggjør trening og viser at Stamina tar vare på medlemmene sine – også når de ikke nødvendigvis er på senteret. Vi fikk med oss Henrik Fladseth som “snikmosjonist-ekspert” og ville lage en dokumentarisk, humoristisk og “nedpå” film. I tillegg ville vi gjøre det raskt og effektivt å trene i ferien for de som ønsket det. I samarbeid med Stamina Trening laget vi effektive øvelser som er gjort unna på få minutter. Medlemmene kunne da få gjennomført en lett treningsøkt mens biffen var på grillen eller morgenkaffen ble traktet.

 

Resultatet

Et aktiviseringsprogram med automatiserte nyhetsbrev, treningsprogrammer på nett og i medlemsappen, og konkurranser, pakket inn i et morsomt kampanjebudskap. Vi produserte kampanjevideoer og 30 treningsøvelser i samarbeid med Stamina og Kant.co. Treningsøvelsene kan settes sammen og til nye treningsprogrammer og brukes i senere kampanjer og programmer for Stamina Trening.

 

45,9%

Åpningsrate på nyhetsbrev midt i sommerferien. (Industristandard 13,5 % – Mailchimp)

11 457

Unike sidevisninger av treningsprogrammer og kampanjesider

3 784

Sidevisninger av treningsprogrammer fra medlemsappen